Red Hat helpt Ortec Finance groeien en verkort releasetijd

Red Hat-technologieën helpen Ortec Finance sneller te innoveren door een open, collaboratieve benadering van softwareontwikkeling.

DENVER – RED HAT SUMMIT 2024 -

Red Hat, Inc., wereldwijd de grootste leverancier van open source-oplossingen, deelt vandaag het klantsucces van Ortec Finance, wereldwijd leverancier van technologie voor risico- en rendementsbeheer. Met behulp van  Microsoft Azure Red Hat OpenShift heeft Ortec Finance een cloud-native platform voor hun oplossingen ontwikkeld. Dankzij de inzet van managed OpenShift kan Ortec Finance blijven groeien en tegelijkertijd de operationele consistentie en efficiëntie verhogen voor verbeterde productkwaliteit.

Icon-Red_Hat-Media_and_documents-Quotemark_Open-B-Red-RGB

Het moderniseren van onze workloads en het verenigen van onze teams op Azure Red Hat OpenShift helpt ons nu al om als bedrijf sneller te bewegen en we zien al hoe OpenShift AI op Azure Red Hat OpenShift de go to market van onze AI-gedreven oplossingen versneld,

Joris Cramwinckel

Technologist bij Ortec Finance

Ortec Finance levert softwareoplossingen voor pensioenfondsen, verzekeraars, vermogensbeheer- en adviesbedrijven. Het bedrijf helpt ruim 600 klanten in meer dan 20 landen bij het afwegen van risico's en rendement en bij het verbeteren van investeringsbeslissingen. Om de dienstverlening continu verder te kunnen optimaliseren, is Ortec Finance begonnen met een technologische transformatie naar cloud-native applicaties.

Ortec Finance bouwde voor deze transformatie samen met HCS Company het Ortec Finance Cloud Application (ORCA) Platform. Het fundament voor ORCA was in eerste instantie Red Hat OpenShift, een toonaangevend hybride platform voor cloudapplicaties gebaseerd op Kubernetes. Tijdens het testen van de eerste versie van ORCA, werd het duidelijk dat Ortec Finance een compleet, volledig beheerd platform nodig had. Dit leidde tot de implementatie van Azure Red Hat OpenShift, wat Ortec Finance’s ontwikkelaars een uitgebreid applicatieplatform bood met een ruimere keuze aan geïntegreerde en vooraf gevalideerde tools. Hiermee kunnen de solution engineers en klanten van Ortec Finance software efficiënter implementeren, toegang en autorisatie regelen en applicaties op meerdere Kubernetes–clusters beheren.

Met de overstap naar het nieuwe cloud-native platform heeft Ortec Finance direct zijn Global Wealth Solutions-team gefaciliteerd bij de modernisering en migratie van OPAL, een oplossingenplatform waarmee adviseurs bij banken en vermogensbeheerders de financiële doelen van hun klanten efficiënt kunnen plannen en bewaken. OPAL biedt realistische projecties van de ontwikkeling van de investeringsportfolio van individuele klanten, waardoor tijdige bijsturingen mogelijk zijn naar aanleiding van veranderingen in de financiële situatie, financiële markten of portfolioprestaties. Dankzij Azure Red Hat OpenShift is het voor OPAL mogelijk om clusters eenvoudig en kosteneffectief op te schalen bij piekbelasting, en de applicatie in elke regio correct te implementeren passend bij lokale wet- en regelgeving. Azure Red Hat OpenShift helpt de productiviteit en kwaliteit te verhogen via automatisering, de prestaties van het platform te verbeteren en financiële efficiëntie te bieden.

Met behulp van Azure Red Hat OpenShift kan Ortec Finance veel sneller software van hogere kwaliteit leveren: de doorlooptijden zijn bijvoorbeeld teruggebracht van dagen naar luttele minuten, dankzij de mogelijkheid om te releasen op afstand. Voor Ortec Finance is Azure Red Hat OpenShift een toekomstbestendig platform voor verdere groei om snel en efficient in te kunnen spelen op marktveranderingen.

Nieuwe EU-regelgeving verplicht bedrijven te rapporteren over hun duurzaamheidsinspanningen. Ortec Finance werkte hiervoor samen met Red Hat bij het meten en begrijpen van de milieu-impact van hun cloud computing-activiteiten. De mogelijkheid om Azure Red Hat OpenShift-clusters in meerdere regio's op te zetten en te beheren, maakt elasticiteit van de infrastructuur mogelijk op basis van de workload van gebruikers én de CO2-uitstoot van het lokale energienetwerk. Ortec Finance heeft ook het door Red Hat geleide open source-project Kepler (Kubernetes-gebaseerde Efficient Power Level Exporter) ingezet om het energieverbruik van cloud-native applicaties beter te meten, analyseren, documenteren en optimaliseren.

Verder heeft Ortec Finance de afgelopen twee jaar met succes machine learning (ML) modellen voor woningtaxaties ontwikkeld op Azure Red Hat OpenShift, waarmee het institutionele klanten ondersteunt in efficiënte taxatieprocessen. Momenteel is het bedrijf bezig Red Hat OpenShift AI te implementeren om het onderhoud en de eigen code voor het leveren van AI-modellen in applicaties te vervangen. Daarvoor biedt Red Hat OpenShift AI een flexibele omgeving die dataverzameling en -voorbereiding, modeltraining en -finetuning, modellevering en -monitoring, én hardwareversnelling mogelijk maakt. Terwijl Ortec Finance het ORCA-platform blijft innoveren, helpt de ondersteunde integratie van Red Hat OpenShift AI met Azure Red Hat OpenShift bij het versnellen van de implementatie van AI/ML-gedreven applicaties, die volledig voldoet aan lokale regelgeving.

Reacties op de samenwerking

Marcel Timmer, country manager Nederland bij Red Hat

“Veel sterk gereguleerde financiële dienstverleners zijn op zoek naar de juiste balans tussen opschaling van hun cloudomgevingen en centrale zichtbaarheid en controle. Ortec Finance pakt dit aan met behulp van Red Hat's managed cloud services. We zijn erg blij om de vooruitgang van Ortec Finance te zien op het gebied van efficiëntie en snelheid van software-ontwikkeling dankzij het gebruik van Microsoft Azure Red Hat OpenShift. Ortec Finance denkt vooruit over hoe AI-gebaseerde oplossingen met behulp van Red Hat OpenShift AI kunnen helpen bij verbeteringen in klantenservice, operationele efficiëntie en veerkracht.”

Joris Cramwinckel, technologist bij Ortec Finance:

“Azure Red Hat OpenShift geeft ons alle flexibiliteit en self-servicemogelijkheden van een vendor-neutraal cloud-native platform, gecombineerd met de ondersteuning en slagkracht van een managed service. Het moderniseren van onze workloads en het verenigen van onze teams op Azure Red Hat OpenShift helpt ons nu al om als bedrijf sneller te bewegen en we zien al hoe OpenShift AI op Azure Red Hat OpenShift de go-to-market van onze AI-gedreven oplossingen versneld. We zijn blij dat Red Hat het open source KServe-project omarmt met de OpenShift AI-operator – dat zal ons helpen AI toe te passen om efficiënter te werken en te innoveren, waardoor de zakelijke waarde die we uit Azure Red Hat OpenShift kunnen halen groter wordt. Het platform ondersteunt ons in onze doelstellingen van vandaag en voedt onze technologische successen voor de toekomst.”

Klaas-Pieter Majoor, managing partner en CTO bij HCS Company:

“Wanneer de beste ideeën winnen, zijn er geen verliezers. Het is een waar voorrecht geweest om Ortec Finance vanaf het begin tot op de dag van vandaag als vertrouwde adviseur te mogen begeleiden op hun open source-reis. Na een zorgvuldige selectiefase van verschillende managed service providers hebben we Azure Red Hat OpenShift aanbevolen. De technologie van Red Hat en Microsoft in combinatie met de branchekennis van Ortec Finance helpt om toonaangevende oplossingen te ontwikkelen. We zijn trots op deze samenwerking en kijken ernaar uit deze ook de komende jaren voort te zetten.”

Additional Resources

その他のリンク

• ABOUT RED HAT
  • Red Hat is wereldwijd dé provider van enterprise open source software, met een community-gedreven aanpak voor de ontwikkeling van betrouwbare en goed presterende Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën. Red Hat helpt klanten met de integratie van nieuwe en bestaande IT-applicaties, ontwikkeling van cloud-native applicaties, standaardisatie op een toonaangevend besturingssysteem, en de automatisering, beveiliging en het beheer van complexe IT-omgevingen. Red Hat is een trusted advisor voor Fortune 500-bedrijven, dankzij bekroonde support-, trainings- en consultancydiensten. Lees voor meer informatie het Red Hat blog, of volg Red Hat op X, Facebook, YouTube en LinkedIn.

Als strategische partner van cloudproviders, system integrators, applicatievendoren, klanten en open source-communities, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

• FORWARD-LOOKING STATEMENTS
  • Except for the historical information and discussions contained herein, statements contained in this press release may constitute forward-looking statements within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements are based on the company’s current assumptions regarding future business and financial performance. These statements involve a number of risks, uncertainties and other factors that could cause actual results to differ materially. Any forward-looking statement in this press release speaks only as of the date on which it is made. Except as required by law, the company assumes no obligation to update or revise any forward-looking statements.

###

Red Hat and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries.